UZMAN DİYETİSYEN ŞEFİKA AYDIN SELÇUK (İHA/ERZURUM-İHA)

İngiltere’de gerçekleştirilen City Food Lecture 2016’da açılış konuşmasını yapan Christophe Jouan’a göre tüketicilerin artan kontrol talebinden etkilenen gıda endüstrisini 2025 yılında altı trend bekliyor.

christophe-jouan-gidahattiKüresel tüketici trendleri araştırma firması The Future Foundation’un Başkanı Christophe Jouan, endüstriye 2025 yılında hâkim olacak ilk üç trendi “Haz”, “Gıda hem yakıt hem de eğlencedir” ve “Kolaylık” olarak tanımladı.

Haz trendi, tüketicilerin kendilerine haz veren ama sağlık değerleri yüksek olmayan gıda ve içecek ürünlerini tüketmeyi içeriyor. Gelişmekte olan dünyanın farkındalığının gittikçe atmaya devam ettiğini belirten Jouan, bu nedenle her ne kadar haz trendi devam edecek olsa da, bu trendi takip eden tüketicilerin sayısının günden güne azalacağını ifade etti.

Gıda hem yakıt hem de eğlencedir
yemek-mutlu-gidahattiGıda yakıt ve eğlencedir trendi, yemek için yaşama ve yaşamak için yeme bakış açısına sahip tüketiciler arasındaki ayrımı ortaya koymaktadır. Kısa zaman önce yapılan bir ankete göre tüketicilerin %24’ü gıdayı hem gerekli besinleri sağlayan bir kaynak olarak görürken, %9’u sadece yaşamlarını devam ettirmek için gereken bir yakıt olarak görmekte.

Kolaylık trendi ise tüketicinin yemek pişirmeye ayıracağı zamanı kısaltan ürünleri tanımlamakta. Bu tür gıdalar geçmişe göre çok daha sağlıklı hale gelmiş olup, popülariteleri de artmaya devam etmektedir.

Perakendecilerin hızlı büyüyen bu sektördeki fırsatları kaçırmamaları için sektördeki yeni firmaları tüketiciler ile buluşturmaları gerektiğini belirten Jouan, buna örnek olarak yemek tarifinde yer alan ürünleri gerektiği miktarlarda satın almayı sağlayan Hello Fresh firmasının 2 Sisters gıda grubu ile ortaklık kurmasını gösterdi.

Tüketim alışkanlıkları ve gıda trendleri değişiyor
Dördüncü sırada yer alan trend yarı vejetaryenlik olarak da bilinen flexiteryan trendi olmuştur. Bu trendi takip eden tüketiciler bitki ağırlıklı diyetlerine kritik öneme sahip et proteinlerini katmaktalar. Trendin popülerlik kazanması ile de gelecek on yıl içerisinde endüstrinin laboratuvarda yetiştirilmiş etler ve benzeri yeni teknolojilere yönelmeleri bekleniyor.

Beşinci sırada yer alan trend ise yine flexiteryanlık ile ilişkili olan ödüllendirme trendi olurken, bu trend kapsamında et tüketimlerini kısan tüketiciler kendilerini ödüllendirmek için diğer zamanlarda yüksek kaliteli etler tüketiyorlar.

Kaliteli et ürünlerine olan talebin bu nedenle artacağını belirten Jouan ise endüstriyi bu konuda büyük fırsatların beklediğini ifade etti.

Kaynak: ascihaber.com